'گزارش سفر دو روزه مهندس تابش به اردكان

يزدفردا به نقل از نگين كوير ما :صبح جمعه مورخ 18/3/1386 طبق روال معمول ، تابش نماينده مردم شهرستان اردكان به حوزه انتخابيه خود سفر كرد . اولين برنامه از ساعت 7 تا 12 ملاقات مردمي در محل دفتر ارتباطات مردمي بود . حضور مردم با طرح خواسته ها و مسائل و مشكلات گوناگون همراه بود . تقريباً هميشه به اين صورت است . شايد مردم ، رفع خيلي از مشكلات و گرفتاريهايشان را كه در حيطه مسئوليت مسئولين اجرايي و شوراي اسلامي شهر و روستاست را از نماينده خود در مجلس مي خواهند . اين امر شايد كار ما را سنگين تر كند اما انشا... افتخار خدمتگزاري به اين مردم را نصيبمان خواهد كرد .
ظهر ، نماز جمعه را به همراه مهندس امين مقدم شهردار جديد احمد آباد ، مهندس مروتي شهردار سابق احمد آباد ، مهندس شهابي زاده بخشدار مركزي اردكان و اعضاء شورا و اهالي شريف احمد آباد در مسجد جامع اين شهر برگزار كرديم . بعد هم نشست صميمي در محل منزل در دست تجهيز امام جمعه جديد احمد آباد برگزار شد. قرار شد مساعدتي براي تجهيز اين محل از سوي مهندس تابش برگزار شود . بعد از ظهر حدود ساعت 5 سري زديم به كارخانه نساجي آفرين . كارخانه اي كه به پيشنهاد مهندس تابش و با سرمايه گذاري برخي از صاحبان صنايع استان و فروش سهام به فرهنگيان شريف اردكاني شكل گرفته است . دستمايه اين بازديد هم ، نشست چند روز پيش با فرهنگيان در محل دفتر بود . در آن نشست برخي از فرهنگيان از نحوه توزيع سود سهام اين كارخانه گلايه داشتند .

   

'گزارش سفر دو روزه مهندس تابش به اردكان                       يزدفردا به نقل از نگين كويرما



             مهندس موسوي مدير عامل كارخانه ، حاج آقاي خليلي و مهندس تابش

قرار شد نشستي با هيات مديره اين كارخانه براي بررسي اين موضوع داشته باشيم . نشست صميمانه اي كه با حضور مدير عامل و اعضاء هيات مديره اين كارخانه برگزار شد . قرار شد در سالجاري سود سهام ميان فرهنگيان تقسيم شود . البته كارخانه هنوز به آن شكل در مدار توليد نيافتاده است. از بخشهاي مختلف آن بازديد كرديم . حدود 8 دستگاه بافندگي در حال كار بود . حدود 20 دستگاه ديگر هم قرار بود برسد . محمد افخمي از اعضاء هيات مديره مي گفت كه اين تنها طرح موفقي است كه در استان يزد با مشاركت فرهنگيان به بهره برداري رسيده است . شايد سالهاي بعد اثر اقتصادي اين طرح هم براي فرهنگيان شريف و هم براي مردم شهر به خوبي مشخص شود .

      

گزارش سفر دو روزه مهندس تابش به اردكان                       يزدفردا به نقل از نگين كويرما



   مهندس تابش ، محمد افخمي از اعضاء هيئت مديره و مهندس نوروزيان از سرمايه گذاران كارخانه

از آنجا كه بر مي گشتيم موقع نماز مغرب و عشاء بود . قرار شد نماز را در مسجد ترك آباد بخوانيم . روحاني مسجد ، پيرمرد سالخورده و با صفايي است كه مورد احترام اهالي است . حاج آقاي پيشوايي ، به شدت علاقه مند به مرحوم آيت ... خاتمي و خاندان او . تا مهندس تابش را ديد با ذكر فاتحه اي براي پدربزرگ مرحومش ، اشك از چشمان پيرمرد سرازير شد .
گلايه به حقي كه مردم ترك آباد داشتند و چندين روز است كه در حال پيگيري آن هستند ، بحث نامناسب بودن آب شرب روستاست . مهندس تابش در همان مسجد تلفني با مدير عامل آب و فاضلاب روستايي استان و مدير عامل شركت آب منطقه اي يزد گفتگو كرد . قرار شد ظرف يكي دو روز آينده مشكل را حل كنند . ولي واقعيت اين است كه بحران آب براي استان يزد بار ديگر در حال شكل گيري است . اگر در مصرف آب صرفه جويي نشود و مسئولين اجرايي نيز بحران را مهار نكنند ، مشكل همين سالهاي پيش رو ، تنها مشكل آب شرب مردم است . گويا در زمان انتقال خط لوله زاينده رود به يزد ، مشاورين مربوطه اين ميزان آب را تا سال 1404 ه . ش كافي مي دانسته اند . اما اين پيش بينيها خيلي زود با گسترش صنايع و افزايش جمعيت و مراكز دانشگاهي در منطقه به هم خورده و اكنون با مشكل آب روبروييم . انشاا... در اين مورد خاص هم با مديريت فرماندار ، بخشدار منطقه و مسئولين اجرايي كه كار رفع اين مشكلات به عهده آنان است ، مشكل آب شرب مردم ترك آباد نيز حل شود . تا همين امروز صبح هم ، قبل از نوشتن اين مطالب پيگير رفع اين مشكل بودم . گويا آب روستا نسبتاً بهتر شده اما هنوز تا ميزان مطلوب فاصله دارد . نماينده مردم و دفتر او ، مثل مردم مدعي هستند .

       

گزارش سفر دو روزه مهندس تابش به اردكان                       يزدفردا به نقل از نگين كويرما


             مهندس موسوي مدير عامل كارخانه ، حاج آقاي خليلي و مهندس تابش قرار شد نشستي با هيات مديره اين كارخانه براي بررسي اين موضوع داشته باشيم . نشست صميمانه اي كه با حضور مدير عامل و اعضاء هيات مديره اين كارخانه برگزار شد . قرار شد در سالجاري سود سهام ميان فرهنگيان تقسيم شود . البته كارخانه هنوز به آن شكل در مدار توليد نيافتاده است. از بخشهاي مختلف آن بازديد كرديم . حدود 8 دستگاه بافندگي در حال كار بود . حدود 20 دستگاه ديگر هم قرار بود برسد . محمد افخمي از اعضاء هيات مديره مي گفت كه اين تنها طرح موفقي است كه در استان يزد با مشاركت فرهنگيان به بهره برداري رسيده است . شايد سالهاي بعد اثر اقتصادي اين طرح هم براي فرهنگيان شريف و هم براي مردم شهر به خوبي مشخص شود .          مهندس تابش ، محمد افخمي از اعضاء هيئت مديره و مهندس نوروزيان از سرمايه گذاران كارخانه از آنجا كه بر مي گشتيم موقع نماز مغرب و عشاء بود . قرار شد نماز را در مسجد ترك آباد بخوانيم . روحاني مسجد ، پيرمرد سالخورده و با صفايي است كه مورد احترام اهالي است . حاج آقاي پيشوايي ، به شدت علاقه مند به مرحوم آيت ... خاتمي و خاندان او . تا مهندس تابش را ديد با ذكر فاتحه اي براي پدربزرگ مرحومش ، اشك از چشمان پيرمرد سرازير شد .گلايه به حقي كه مردم ترك آباد داشتند و چندين روز است كه در حال پيگيري آن هستند ، بحث نامناسب بودن آب شرب روستاست . مهندس تابش در همان مسجد تلفني با مدير عامل آب و فاضلاب روستايي استان و مدير عامل شركت آب منطقه اي يزد گفتگو كرد . قرار شد ظرف يكي دو روز آينده مشكل را حل كنند . ولي واقعيت اين است كه بحران آب براي استان يزد بار ديگر در حال شكل گيري است . اگر در مصرف آب صرفه جويي نشود و مسئولين اجرايي نيز بحران را مهار نكنند ، مشكل همين سالهاي پيش رو ، تنها مشكل آب شرب مردم است . گويا در زمان انتقال خط لوله زاينده رود به يزد ، مشاورين مربوطه اين ميزان آب را تا سال 1404 ه . ش كافي مي دانسته اند . اما اين پيش بينيها خيلي زود با گسترش صنايع و افزايش جمعيت و مراكز دانشگاهي در منطقه به هم خورده و اكنون با مشكل آب روبروييم . انشاا... در اين مورد خاص هم با مديريت فرماندار ، بخشدار منطقه و مسئولين اجرايي كه كار رفع اين مشكلات به عهده آنان است ، مشكل آب شرب مردم ترك آباد نيز حل شود . تا همين امروز صبح هم ، قبل از نوشتن اين مطالب پيگير رفع اين مشكل بودم . گويا آب روستا نسبتاً بهتر شده اما هنوز تا ميزان مطلوب فاصله دارد . نماينده مردم و دفتر او ، مثل مردم مدعي هستند .        
تابش نماينده مردم شهرستان اردكان در مسجد روستاي ترك آباد . يكي از اهالي از وضعيت آب شرب روستا گلايه مي كند . در تصوير حجه الاسلام پيشوايي امام جماعت روستا نيز ديده مي شود .

اين وظيفه مسئولين اجرايي شهرستان است كه مشكل را حل و فصل كنند . كار ما پيگيري و نظارت است كه با دقت و وسواس خاصي انجام خواهيم داد . كار مردم هم صرفه جويي بيشتر در مصرف آب است . خداي نكرده اختلاف دو اداره نبايد به قيمت ايجاد مشكل براي مردم تمام شود .
شب هنگام ، جلسه اي خودماني داشتيم با يكي دو تن از دوستان . گلايه هايي داشتند كه مطرح كردند . بيشتر سوء تفاهم بود تا چيز ديگري . به خوبي و خوشي تمام شد . درون هر خانواده اي بحث و جدل در مي گيرد ، اما هنر يك خانواده منسجم و باهوش آن است كه از اين فضاي بحث و جدل بهانه اي به دست بدخواهان ندهد .
صبح شنبه در محل دفتر ميزبان مدير كل منابع طبيعي استان ، معاون امور اراضي و ريييس اداره منابع طبيعي اردكان بوديم . مباحث خوبي پيرامون منابع طبيعي مطرح شد . مهندس عالم از برخي از صنايع گله مند بود كه زمينهايي را متصرف شده اند ولي آنها را بيكار و بلا استفاده رها كرده اند . به عنوان نمونه در اردكان از كارخانه صنعتي نام برد كه حدود 300 هزار هكتار زمين را متصرف شده و بلا استفاده رها كرده است . جاي تاسف است . شايد عالم مي خواست به بحث زمين خواري بپردازد ، اما وارد آن وادي نشد .

      

گزارش سفر دو روزه مهندس تابش به اردكان                       يزدفردا به نقل از نگين كويرما


عالم ، مدير كل منابع طبيعي استان به همراه مهندس موسوي معاون امور اراضي

تابش نيز از مدير كل منابع طبيعي خواست تا با قدرت جلوي اين سوء استفاده ها را بگير د و از اين كار اعلام حمايت كرد .
نماز ظهر و عصر را در مسجد روستاي مزرعه نو از توابع بخش عقداء خوانديم . همراه با مردم خوب روستا ، مهندس روستايي فرماندار اردكان ، مهندس معلي مدير عامل شركت گاز استان ، معاونينش ، بخشدار منطقه و اعضائ شوراهاي منطقه عقداء .
از حدود 5 سال پيش مهندس تابش به شدت پيگير گاز رساني به روستاهاي منطقه عقداء بود كه اين پيگيري نتيجه داد و شاهد آغاز عمليات اجرايي اين گاز رساني بوديم . 7 روستا به طور همزمان رد اين طرح قرار دارد . با اجراي اين طرح نزديك به 1600 نفر از اهالي شريف اين روستاها از نعمت گاز بهره مند خواهند شد . نكته حائز اهميت اين سفر استقبال بسيار پرشور مردم منطقه از نماينده خود بود . تا جايي كه اين امر با ابراز تعجب مهندس معلي همراه بود . به ايشان گفتم كه مردم ، همواره قدردان زحمات خدمتگزاران خود هستند و خادم را از خائن به خوبي تشخيص مي دهند .
      

گزارش سفر دو روزه مهندس تابش به اردكان                       يزدفردا به نقل از نگين كويرما


معلي ، تابش و روستايي در عكس ديده مي شوند .


سر راه برگشتمان از مزرعه نو به شمس آباد هم سري زديم . مشكل آنجا هم بحث آب بود . معضلي كه متاسفانه مي رود تا به يك بحران تبديل شود .

منبع :وبلاك نگين كوير ما نوشته پايدار اردكاني

يزدفردا


                  

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا